کتابخانه عمومی فردوسی سنندج

آدرس:سنندج، خیابان فردوسی، جنب مخابرات تلفن 08733285413 کدپستی 6613715141

آدرس:سنندج، خیابان فردوسی، جنب مخابرات تلفن 08733285413 کدپستی 6613715141

کتابخانه عمومی فردوسی سنندج

کتابخانه عمومی فردوسی

طبقه بندی موضوعی

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

مقررات کتابخانه عمومی

قابل توجه اعضای کتابخانه عمومی فردوسی سنندج

 

امانت کتاب در کتابخانه عمومی:

ارائه کارت برای امانت و سالن مطالعه الزامی می باشد.

تعدا 5 جلد کتاب به مدت 14 روز

تمدید کتابها ی امانت برده شده به صورت اینترنتی از طریق سایت( (samanpl.ir ، تلفنی ، حضوری به مدت 14 روز دیگر(تمدید کتاب یکبار امکان پذیر می باشد)

تاخیر کتاب های امانتی به ازای هرروز دیرکرد برای هرجلد کتاب روزی 50 تومان می باشد.

تعداد افزایش امانت کتاب بستگی به سطح تحصیلات و فعال بودن عضو دارد.

تعداد امانت کتاب برای بخش کودک 8 جلد می باشد.

 استفاده از سالن مطالعه برای شش ماهه اول سال :

روزهای زوج برای خانمها از ساعت7:30  صبح  تا 19:30  عصر

روزهای فرد برای آقایان از ساعت 7:30 صبح  تا 19:30  عصر

 

رعایت نظم و انظباط و شئونات اسلامی در کتابخانه الزامی می باشد

 

شرایط ثبت نام در کتابخانه های عمومی:

یک قطعه عکس جهت اسکن

ارائه اصل کارت ملی یا شناسنامه جهت ثبت اطلاعات

پرداخت هزینه ثبت نام توسط کارت بانکی در کتابخانه

عضویت اینترنتی از طریق سایت ( (samanpl.ir  از بخش ثبت نام می توانید مدارک خود را وارد کنید سپس جهت تایید به کتابخانه مراجعه فرمایید.

کارتهای صادر شده توسط کتابخانه های عمومی سراسری می باشد برای امانت کتاب

می توانید در سراسر کشور از آن استفاده نمایید

وبلاگ کتابخانه فردوسی ferdwosiplib.blog.ir

برشی از کتاب صد سال تنهایی

کتاب صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز


ترجمه:بهمن فرزانه

ناشر: امیرکبیر


رمان صد سال تنهایی حاصل ۱۵ ماه تلاش و کار گابریل گارسیا مارکز است که به گفته‌ی خود او در تمام این مدت خود را در خانه حبس کرده است. جذابیت رمان صد سال تنهایی از عنوان‌ آن آغاز می‌شود. عنوانی که مخاطب را با خود درگیر می‌کند و او به فکر فرو می‌برد. تنهایی آن هم صد سال!


هیچ شکی نیست که کتاب صد سال تنهایی یکی از مشهورترین و پرفروش‌ترین آثار در حوزه ادبیات داستانی در سطح جهان است. این کتاب باعث شد مارکز در سال ۱۹۸۲ برنده‌ی جایزه نوبل ادبیات شود. در توصیف آثار او که جایزه نوبل را برای او به ارمغان آورد نوشته‌اند:

رمان صد سال تنهایی داستان زندگی شش نسل یک خانواده از اهالی آمریکای جنوبی است که در دهکده‌ای به نام ماکوندو زندگی می‌کنند.


خلاصه رمان صد سال تنهایی

ماجرای کتاب از صحنه اعدام سرهنگ آئورلیانو بوئندیا آغاز می‌شود. درحالیکه مقابل جوخه اعدام ایستاده و خاطرات گذشته‌اش را مرور می‌کند، یعنی زمان آغاز به وجود آمدن دهکده ماکوندو زمانی که جهان چنان تازه بود که بسیاری چیزها هنوز اسمی نداشتند و برای نامیدنشان می‌بایست با انگشت به آنها اشاره کنی.

در رمان صد سال تنهایی به شرح زندگی شش نسل خانواده بوئندیا پرداخته شده که نسل اول آن‌ها در دهکده‌ای به نام ماکوندو ساکن می‌شود. داستان از زبان سوم شخص حکایت می‌شود.

سبک این رمان رئالیسم جادویی است. مارکز با نوشتن از کولی ها از همان ابتدای رمان به شرح کارهای جادویی آنها می‌پردازد و شگفتی های مربوط به حضور آنها در دهکده را در خلال داستان کش و قوس می‌دهد تا حوادثی که به واقعیت زندگی در کلمبیا شباهت دارند با جادوهایی که در این داستان رخ می‌دهند ادغام شده و سبک رئالیسم جادویی به وجود آید. ناپدید شدن و مرگ بعضی از شخصیت های داستان به جادویی شدن روایت‌ها می‌افزاید.


شیوه نامۀ اجرایی هشتمین جشنوارة کتابخوانی رضوی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فراخوان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۷ اثر با موضوع سیره امام رضا علیه‌السلام در ۳ رده سنی «کودک»، «نوجوان»،«جوان و بزرگسال» و همچنین بخش «خانوادگی» منتشر شد.

نحوه دریافت منابع و پرسشنامه

علاقه‌مندان برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توانند برای دسترسی به منابع این جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.

همچنین علاقه مندان می توانند پرسشنامه و فایل PDF منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (www.iranpl.ir) دریافت کنند.

نحوه شرکت در مسابقه

شرکت کنندگان در رده سنی نوجوان، جوان و بزرگسال می‌توانند هریک از منابع معرفی شده را انتخاب و به سوالات آن پاسخ دهند. پاسخنامه ارسالی باید در یکی از قالب‌های فردی یا خانوادگی (۲، ۳، ۴، ۵ نفره و بیشتر) تکمیل و ارسال شود و تکمیل مشخصات فردی (مشخصات شناسنامه‌ای، کد ملی، تحصیلات، نشانی کامل پست الکترونیکی، شماره تلفن ثابت و همراه) در پاسخنامه الزامی است.

همچنین ۲ روش برای شرکت کودکان در مسابقه پیش بینی شده است؛

روش اول: تصویرسازی (نقاشی) از جذاب‌ترین بخش کتاب به انتخاب کودک

روش دوم: ضبط و ارسال فایل ویدئویی از معرفی کتاب‌ها همراه با خوانش جذاب ترین بخش‌های کتاب به انتخاب شرکت کنندگان

شرکت کنندگان در هر ۲ روش باید صفحه مربوط به بخش معرفی شده و یا تصویرسازی شده از کتاب را قید کنند. به این ترتیب کودکان می‌توانند با کمک والدین خود، توضیحات اجمالی پیرامون کتاب، بازگویی قصه‌ای از کتاب، خواندن بخشی از کتاب و ... را با استفاده از گوشی‌های موبایل، ضبط و در سامانه جشنواره که متعاقبا اعلام خواهد شد با هشتگ #کتابخوانی_رضوی بارگذاری کنند.

داوری آثار

داوری آثار هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ۱۵ مرداد سال جاری آغاز می شود. اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه ولایت (دهه اول شهریور) با حضور افراد و خانواده‌های برگزیده در سطح ملی برگزار خواهد شد.

جوایز هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

همچنین ۳۱۳ نفر از برگزیدگان بخش انفرادی علاوه بر دریافت لوح سپاس و تندیس هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، جایزه یک میلیون ریالی نیز دریافت می کنند.

علاوه بر این ۸ جایزه ویژه به ۸ برگزیده بخش خانوادگی اهدا می شود. بر این اساس:

مبلغ ۵ میلیون ریال به خانواده اول و دوم ۲ نفره،

مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به خانواده اول  ۳ نفره،

مبلغ ۱۰ میلیون ریال به خانواده اول ۴ نفره،

مبلغ ۱۵ میلیون ریال به خانواده اول ۵ نفره،

مبلغ ۵ میلیون ریال به خانواده دوم ۳ نفره،

مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به خانواده دوم ۴ نفره،

و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به خانواده دوم ۵ نفره تعلق خواهد گرفت.

فراخوان شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی منتشر شد

جشنواره رضوی

فراخوان جشنواره کتابخوانی رضوی اعلام می شود

فراخوان جشنواره کتابخوانی رضوی پس از تعطیلات نوروز اعلام می شود
محمد الهیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رضوی  افزود: شورای سیاست گذاری جشنواره کتابخوانی رضوی تشکیل شده و منابع مورد نیاز این جشنواره نیز تعیین شده است.
وی با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی در سال 97 در سه رده کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می شود اظهار داشت: برای این جشنواره هفت عنوان کتاب انتخاب شده است.
الهیاری با اشاره به اینکه منابع جشنواره آتی کتابخوانی رضوی در حال چاپ است افزود: این منابع تا پانزدهم اسفند در اختیار کتابخانه های عمومی کشور قرار خواهد گرفت.
وی از تعیین کتاب مربوط به حضرت معصومه (س) نیز برای جشنواره آینده کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: این جشنواره نیز در دو بخش مکتوب و الکترونیک انجام می شود.
معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: فراخوان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی منتشر و آیین اختتامیه این جشنواره نیز همزمان با دهه کرامت در سال 97 برگزار می شود.

برشی از کتاب من پیش از تو

درباره کتاب:

:  من پیش از تو
 داستان های انگلیسی
   جوجو مویز
   مریم مفتاحی
  آموت


«من پیش از تو» نخستین اثر از جوجو مویز است که به فارسی منتشر می‌شود. موضوع این رمان موضوع جوان ورزشکاری است که در اوج سلامت و ثروت به سر می‌برد و در پی یک تصادف قطع نخاع می‌شود و روی صندلی چرخ‌دار می‌نشیند. این مساله زندگی او را دگرگون می‌کند.

پرستاری که در این رمان هست می‌خواهد به این ورزشکار نوع دیگری از نگاه کردن را یاد بدهد و او را از خودکشی برهاند. در این کشمکش او به زندگی امیدوار می‌شود. حتی تا صفحه آخر رمان نیز کسی نمی‌داند که چه اتفاقی خواهد افتاد. شاید برخی‌ها فکر کنند که این رمان رمانی عاشقانه و رمانتیک است.

قسمت دوم این کتاب به اسم پس از تو منتشر شده است .

آثاری دیگر  این نویسنده :یک بعلاوه یک ،میوه خارجی



حضور استاد حیرت سجادی در کتابخانه عمومی فردوسی

استاد سیدعبدالحمید حیرت سجادی متولد 1308 از نویسندگان و پژوهشگران بنام کردستان است و حاصل 50 سال تحقیقات او، انتشار کتب متعدد و مراجع تاریخی و فولکلوریک ارزشمندی است که از جمله آنها می توان به گزیده ای از «تاثیر قرآن بر نظم فارسی»، «روش درست نویسی»، «گلزار شاعران کردستان»، «شاعران کرد پارسی گوی»، «نمازخواص»، «تضمین، ترصیع و تلمیح آیات قرآن در اشعار فارسی»، «پیغمبران قرآن در قلمرو شاعران»، «تاریخ آموزش و پرورش کردستان»، «ایلات و عشایر کردستان»، «پند پیشینیان» به زبان کردی و آثار دیگر اشاره کرد.

استاد حیرت سجادی در این نشست به بیان زندگی نامه خود پرداخت و گفت: «به مدت 14 سال تا سال 56 نویسنده رادیو ایران بودم. سال 43 وارد تحقیق و پژوهش شدم. بر روی موضوعاتی مانند امثال و حکم کردی و آثار شعرای کرد کار می کردم و مسایل فولکلور را پی می گرفتم. ماحصل کار و تلاش من بعد از 18 سال انتشار سه کتاب بود که یکی «تاثیر قرآن بر نظم فارسی»، دوم «شاعران کرد پارسی گوی» و دیگری هم «پند پیشینیان در کردی با مشابه فارسی».

این استاد عرصه فرهنگ و هنر سالها به عنوان معلم فعالیت کرد و زندگی اش در سنندج، ارومیه، مشهد و تهران با تجربه کار در رادیو و مطالعه تحقیقات همراه شد و اینک بعد از بازنشستگی در سنندج زندگی را سپری می کند.

لازم به ذکر است که پدر حیرت سجادی نیز که به «رکن الاسلام» شهرت داشت، از ارکان تاریخ آموزش و پرورش استان کردستان بود و در سال 1286 بعد از تاسیس نخستین مدرسه مردمی علوم جدید، نماینده دولت برای احداث اولین مدرسه دولتی در کردستان شد و به همین دلیل وی را پدر و بنیانگذار آموزش و پرورش در سنندج می دانند.


اهدای کتاب اهدای زندگی

برگ های کتاب       بالهای خیال

دانایی هدیه دهید

اینشتین:

افکار و اندیشه های انسان به گونه ای است که ممکن است فقط خواندن یک کتاب پایه اندیشه ها و افکار انسان را بر مبنای جدید یا در مسیر خاصی قرار دهد و چه بسا ممکن است کتابی مسیر سرنوشت میلیون ها انسان را در راه مخصوصی بیندازد.

با اهدای کتابهای خوانده شده خود به کتابخانه های عمومی در مسیر اهدای دانایی واندیشه ها زندگی دیگران راهم روشن و هموار کنید 

کتاب خوان ماه خرداد


منابع منتخب برای خرادا ماه:


کتاب‌خوان ماه خرداد 97

منابع منتخب برای خردادماه:

 

ردیف

عنوان

مولف

ناشر

مترجم

1

نشان سرخ دلیری

استیفن کرین

امیرکبیر

غفور آلبا

 

2

باغ خرمالو

هادی حکیمیان

شهرستان ادب

-

3

یک سیب شیرین

غلامرضا بکتاش

سوره مهر

-

4

صد و ده  داستان دوران جوانی
 امیرالمومنین امام علی (ع)

گ‍ردآوری‌ دف‍ت‍ر م‍ش‍اور
 رئ‍ی‍س‌ س‍ازم‍ان‌ ص‍دا و س‍ی‍م‍ا در ام‍ور ج‍وان‍ان‌

سروش

-


عنوان کتاب: ۱۱۰ داستان دوران جوانی امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام

گردآوری:  دفتر مشاور رئیس سازمان صدا و سیما در امور جوانان

نـاشـر: انتشارات سروش

تعداد صفحات: ۱۳۶

 




 

 

عنوان کتاب: باغ خرمالو

نویسنده: هادی حکیمیان

نـاشـر: شهرستان ادب

تعداد صفحات: ۱۸۴

 




 

عنوان کتاب: نشان سرخ دلیری

نویسنده: استیفن کرین، مترجم: غفور آلبا

نـاشـر: امیرکبیر

تعداد صفحات: ۲۳۰

 





 

عنوان کتاب: یک سیب شیرین

شاعر: غلامرضا بکتاش

نـاشـر: سورۀ مهر

تعداد صفحات: ۲۳۰