کتابخانه عمومی فردوسی سنندج

آدرس:سنندج، خیابان فردوسی، جنب مخابرات تلفن 08733285413 کدپستی 6613715141

آدرس:سنندج، خیابان فردوسی، جنب مخابرات تلفن 08733285413 کدپستی 6613715141

کتابخانه عمومی فردوسی سنندج

کتابخانه عمومی فردوسی

طبقه بندی موضوعی

۱۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب در ماه مبارک رمضان

بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب در ماه مبارک رمضان

طبق بخشنامه ارسالی از نهاد کتابخانه های عمومی کشور جریمه های دیرکرد کتاب در این ماه بخشیده می شود.

 از اعضای گرامی که کتابهای تاخیری  و برنگشته را تحویل نداده اند امانتهای خود را به کتابخانه عودت دهند و از این بخشودگی  جرایم استفاده نمایند.  


با تشکر از اعضای گرامی

نمایش نقاشی های اعضای بخش کودک در کتابخانه فردوسی


روز سه شنبه 25 اردیبهشت ماه بخش کودک کتابخانه فردوسی

ماه رمضان مبارک باد


ماه رمضان ماه عبودیت و بندگی مبارک

مردم ! ماه خدا با برکت و رحمت و بخشش گناهان نزدیک است ؛ ماهى که نزد خدا برترین ماه هاست، روزهایش برترین روزها، شبهایش بهترین شبها و ساعتهاى آن بهترین ساعتهاست ؛ ماهى است که در آن به میهمانى خدا دعوت شده و شما را در این ماه از کسانى قرار داده اند که شایسته کرامت خدا هستند. نفس کشیدن شما در آن تسبیح و خوابیدنتان در آن عبادت و عمل شما در آن مقبول و دعاى شما در آن مستجاب است . پس با نیتهایى راست، و دلهایى پاک از خدا بخواهید شما را موفق به روزه آن ، و خواندن کتابش نماید. بدبخت کسى است که از آمرزش خدا در این ماه بزرگ محروم شود.


برشی از کتاب اینترنت با مغز ما چه می کند؟

اینترنت با مغز ما چه می کند ؟                        

«آیا اینترنت ما را احمق می‌کند؟» پرسشی که نیکلاس کار مطرح کرد، تلنگری بود برای آغاز یکی از مهم‌ترین بحث‌های دوران ما: وقتی که داریم از مواهب اینترنت لذت می‌بریم، آیا در واقع داریم توانایی‌مان را برای خواندن و تفکر عمیق فدا می‌کنیم؟
نیکلاس کار، در این کتاب با تکیه بر دامنهٔ وسیعی از مطالعات تاریخی و علمی تلاش می¬کند تا تاثیرات شناختی اینترنت را بر ذهن انسان بکاودوپیامدهای فکری و فرهنگی آن را برایمان روشن‌تر کند.
او توصیف می‌کند که چگونه تفکر انسان طی قرن‌ها از طریق «ابزارهای ذهن» شکل گرفته است: از الفبا گرفته تا نقشه‌ها، نشریات چاپی، ساعت و کامپیوتر و چطور هر کدام از اینها بر شیوهٔ ادارک ما از جهان تاثیر گذاشته‌اند. او سپس با شرحی جالب توجه از کشفیات جدید در علم عصب‌شناسی نشان می‌دهد که مغز ما در واکنش به تجربه‌هایمان تغییر می‌کند. یعنی فناوری‌هایی که ما برای یافتن، ذخیره و اشتراک اطلاعات استفاده می‌کنیم مسیرهای عصبی مغز ما را تغییر می‌دهند.
نیکلاس کار به کمک بینش‌های متفکرانی از افلاطون گرفته تا مک لوهان، این اندیشه را مطرح می‌کند که هر نوع فناوری اطلاعات، اصول خاص خودش را دارد یعنی مجموعه ای از پیش فرض‌ها دربارهٔ ماهیت دانش و هوشمندی. او شرح می‌دهد که چطور کتاب‌های چاپی به تمرکز و توجه بیشتر ما کمک کردند و موجب رشد تفکر عمیق و خلاق شدند. اما اینترنت، برعکس، ما را عادت داده است که لقمه‌های کوچک اطلاعات را به‌سرعت و بدون تمرکز و توجه از منابع متعدد گردآوری کنیم.
اصول اینترنت همان اصول صاحبان صنایع است: سرعت و کارایی، بهره وری در تولید و مصرف. ما روز به روز مهارتمان در نگاه اجمالی به مطالب و مرور سریع اطلاعات بیشتر می‌شود اما آنچه از دست می‌دهیم توانایی‌مان برای تمرکز، تفکر و تامل است.
در جهان امروز که فناوری اطلاعات با سرعتی خیره کننده به پیش می‌تازد و در میانهٔ مسابقهٔ شتابان همگامی با فناوری‌های روز، این کتاب دعوتی است به توقفی کوتاه و تامل در مسیری که تا کنون طی کرده‌ایم و راهی که پیش رو داریم.


 کتاب حاضر، کاری است بسیار ارزشمند و نتیجه تحقیقی گسترده و میان رشته‌ای در باب تاثیر فناوری اطلاعات، به ویژه اینترنت، و دیگر فناوری های وابسته بر ساختار و شیوه تفکر بشر و در نتیجه شیوه مطالعه، نگارش و تعاملش با دیگران. نویسنده در بخش های مختلف به فیزیولوژی مغز، کارکرد حافظه، تاریخچه فناوری‌های فکری، نقش موتورهای جستجوی وبی و به خصوص شرکت گوگل و دیگر موارد مرتبط می پردازد تا بتواند دلیل و نحوه تاثیر این فناوری را بر تفکر بشر نشان دهد تا در نهایت ریشه این بی حوصلگی در مطالعه را بیابد و نشان دهد که چرا عموم مردم قرن بیست و یکم، سطحی تر از گذشته مطالعه می‌کنند و با این که حجم بیشتری از اطلاعات در دسترس شان است، کم عمق تر شده اند.

نویسنده تلاش کرده و موفق هم بوده که بی طرف بماند، به حقایق علمی و پژوهشی اکتفا کند و از ابراز نظر احساساتی بپرهیزد، در تمام بخش های کتاب از نتیجه مطالعاتش نتیجه منطقی بگیرد و با ارجاع به پژوهش ها و نوشته های فراوان، به علل کاهش تمرکز و گرایش به خواندن متون کوتاه، به صورت هایپر لینکی و پرشی، در نسل اینترنت بپردازد و خطر کم عمق شدن را نشان دهد.

نمایشگاه کتاب در کتابخانه فردوسی سنندج

  

برگزاری نمایشگاه کتاب با حمایت موسسه خیریه رعد و اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان در کتابخانه فردوسی در معرض دید همشهریان و کتاب دوستان عزیز قرار گرفته است .

این نمایشگاه ازتاریخ 10 اردیبهشت تا  30 اردیبهشت   با 50 درصد تخفیف با 2122  عنوان کتاب در موضوعات علمی، داستانی ،تاریخی، اجتماعی و کودک و نوجوان در حال برگزاری است.

   

  

قصه گویی کودکان در کتابخانه فردوسی

روزهای سه شنبه هرهفته قصه گویی برای  کودکان در کتابخانه فردوسی

قصه گویی توسط کتابدار بخش کودک  برای بچه های گروه سنی( الف و ب )با عروسکهای پارچه ای ومخصوص نمایش اجرا میشود از کتابهای داستانی ، طنز و پند آموز برای بچه ها استفاده می کنند.

 

از ساعت 17 تا 18 برگزار میشود

 



نشست کتابخوان بانوان

روزهای دوشنبه  هر هفته نشست و دورهمی بانوان در کتابخانه با حضور جمعی از بانوان و کتابدار کتابخانه فردوسی برگزار می شود.

در هر جلسه به معرفی چهار کتاب با عناوین مختلف توسط خانمهای حاضر در جلسه انجام می گردد.

در این جلسات کتابهای نویسندگان مشهور و کتابهای  به روز و جدید  نقد و بررسی می شود


از ساعت 10 تا 12



ساعت کار کتابخانه فردوسی

 از ساعت 7:30 صبح  تا  19:30 عصر


پنج شنبه ها از ساعت 7:30 صبح تا 13 


((روزهای زوج مخصوص خانمها))

کتاب خوان اردیبهشت

با معرفی ۴ عنوان اثر؛

کتاب های طرح کتاب‌خوان اردیبهشت ماه معرفی شد



 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با فرارسیدن دومین ماه از بهار در سال ۱۳۹۷، طرح کتاب‌خوان اردیبهشت ماه با معرفی ۴ اثر با موضوعات جهان‌بینی قرآنی، دفاع مقدس، رمان ایرانی و کودک و نوجوان ارائه شد که بر این اساس «انسان‌شناسی قرآن» مجموعه‌ سخنرانی‌های استاد شهید مرتضی مطهری از نشر صدرا، «فرنگیس» نوشته مهناز فتاحی از نشر سوره مهر، «زایو» نوشته مصطفی رضایی کلورزی از نشر کتابستان معرفت و »داستان‌های موموشی» نوشته کلر ژوبرت از انتشارات دانش نگار به علاقه‌مندان مطالعه و کتابخوانی معرفی شد.


برای مشاهده معرفی کتاب های طرح کتاب خوان اردیبهشت ماه، روی لینک زیر کلیک کنید:

                                                                                                  معرفی کتاب های اردیبهشت ماه





انسان‌شناسی قرآن

نوشته: مرتضی مطهری

انتشارات: صدرا

تعداد صفحات: ۲۹۳






فرنگیس

نویسنده: مهناز فتاحی

نـاشـر: سوره‌ مهر

تعداد صفحات: ۳۵۶

 





زایو

نویسنده: مصطفی رضایی کلورزی

ناشر: کتابستان معرفت

تعداد صفحات: ۲۹۲







داستان‌های موموشی

نویسنده و تصویرگر: کلر ژوبرت

نـاشـر: دانش‌نگار

تعداد صفحات: ۴۸ صفحه (دو جلدی)


تخفیف در عضویت

موارد تخفیف در حق عضویت کتابخانه

 

حق عضویت در کتابخانه عمومی فردوسی  105000  ریال می باشد، افرادی که دارای شرایط ذیل باشند می توانند از تخفیف مربوطه استفاده نمایند:

-           جانبازان، ایثارگران، اعضای فعال بسیج و فرزندان شهدا، با ارائه معرفی نامه: 100درصد (رایگان)

-              کلیه بازنشستگان دولت: 100درصد (رایگان)

-          کلیه کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی به همراه همسر و فرزندان کارکنان: 100درصد (رایگان)

-           کتابداران سایر سازمان­ها و دانشجویان رشته کتابداری: 50 درصد (نیم بهاء)

-     اعضایی که در طول یک دوره عضویت موفق به تولید علم (چاپ کتاب و یا مقالات علمی در مجلات معتبر) شده ­اند: 50 درصد (نیم بهاء)

-            کلیه معلولان (نابینایان، کم بینایان، معلولین جسمی، حرکتی): 100درصد (رایگان)

-            افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، مراکز خیریه: 100درصد (رایگان)

-     عضویت خانوادگی (عضویت والدین به همراه فرزندان به صورت دسته جمعی): 50درصد (نیم بهاء)

-            عضویت خردسالان: 100درصد (رایگان)

-           عضویت کودکان و نوجوانان: 50درصد (نیم بهاء)